مادگراف - تقویم رومیزی - سررسید - دفتر و کلاسور

09120248161 031-34210920 031-34204092

انواع چاپ هدایا | چاپ تقویم و سررسید

انواع چاپ هدایا | چاپ تقویم و سررسید

انواع چاپ هدایا | چاپ تقویم و سررسید

چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی، یکی از روش‌های موثر برای تبلیغات است. در این مقاله، انواع چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی را شرح می دهیم.

 انواع چاپهای مورد استفاده برای

تقویم رومیزی ، سررسید ، خودکار ، لیوان و کلیه هدایای تبلیغاتی

 

1-چاپ طلاکوب برای سررسید و تقویم رومیزی  :

یکی از راههای چاپ بر روی اجناس مسطح چاپ طلاکوبی است در این روش به واسطه یک کلیشه فلزی که معمولا با ضخامت یک و نیم میلی متر و یا سه میلی متر ساخته می شود بر روی هدیه تبلیغاتی مورد نظر چاپ طلاکوب انجام می شود.  این نوع چاپ در هدایایی همچون تقویم رومیزی 1403 و سررسید بسیار پر کاربرد است و معمولا بهترین نوع چاپ هم همین چاپ طلاکوبی است .

تقویم رومیزی یادداشت دار
تقویم رومیزی یادداشت دار

 

2- چاپ سیلک اسکرین روی سررسید :

این نوع چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی، به وسیله پوشش دادن مربوطه با یک لایه جوهر سیلک اسکرین انجام می شود. این روش برای چاپ بر روی سطوح صاف مانند تقویم رومیزی ، سررسید 1403 ، تی شرت ها، ساک دستی تبلیغاتی ، ماگ ها و غیره استفاده می شود.

 

3- چاپ حرارتی:

این روش برای چاپ بر روی سطوح مانند لوازم جانبی دستگاه‌های الکترونیکی، تی شرت ها، کیف ها، سبد ها و غیره استفاده می شود. در این روش، تصویر بر روی یک ماده مناسب چاپ شده و سپس با استفاده از حرارت و فشار، تصویر بر روی سطح مورد نظر انتقال داده می شود.

 

4- چاپ دیجیتال:

این روش برای چاپ تصاویر با کیفیت بالا و با تیراژ های پایین کاربرد دارد بطوریکه شما اگر تعداد کمی تقویم یا سررسید بخواهید سفارش دهید برای اختصاصی سازی آن از روش چاپ دیجیتال استفاده می شود.

 

5- چاپ لیزر یا حک لیزر پلاک تقویم و سررسید :

این روش برای چاپ بر روی سطوحی مانند چرم، پلاستیک، فلز و چوب استفاده می شود. در این روش، با استفاده از دستگاه طرح و لوگوی شما روی اون سطح منتقل می شود . روش حک لیزری معمولا امروزه در هدایای مدیریتی همچون تقویم های رومیزی و سررسید های نفیس بسیار پرکابردتر است چون در سالهای اخیر جایگزین روش چاپ طلاکوب و چاپ داغ کوب شده است . در این روش لوگوی شما  بر روی یک پلاک استیل در رنگهای استیل طلایی ، نقره ای و دودی حک شده و بر روی تقویم رومیزی و یا سررسید مورد نظر چسبانده میشود .

چاپ تامپو ( چاپ خودکار و سرکلیدی ) :

چاپ تامپو یکی از رایج ترین انواع چاپ بر روی هدایای تبلیغاتی است. در این روش، جوهر از طریق یک الگوی چاپ شده به روی سطح محصول منتقل می شود. این روش باعث می شود که طرح چاپ به روش حکاکی بر روی محصول قرار گیرد و بسیار مقاوم باشد.

چاپ تقویم و سررسید

 

روش چاپ تامپو برای چاپ بر روی سطوح نرم مانند پوشش چرمی نیز مناسب است. در این روش، جوهر از طریق یک الگوی چاپ شده به روی سطح محصول منتقل می شود. این روش برای چاپ بر روی سطوح مختلفی از جمله فلز، پارچه و چرم مناسب است. در صورتی که پوشش چرمی محصولی که قرار است چاپ شود، پایداری و مقاومت کافی را داشته باشد و سطح آن صاف باشد، روش چاپ تامپو می تواند برای چاپ بر روی آن مناسب باشد. البته، برای اطمینان از کیفیت و دوام چاپ، بهتر است از تجربه و مهارت چاپگران حرفه ای در این زمینه استفاده شود. برای تقویم رومیزی و یا چاپ سررسید این نوع چاپ کاربردی ندارد زیرا فضای چاپی که دستگاه تامپو می تواند چاپ کند یک فضای محدود است .

 

بیشتر بخوانید : اصول اولیه طراحی تقویم و سررسید 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.