مادگراف - تقویم رومیزی - سررسید - دفتر و کلاسور

09120248161 031-34210920 031-34204092

انواع تقویم رومیزی 1403

انواع تقویم رومیزی 1403

این مقاله درباره انواع تقویم های رومیزی سال 1403 می باشد تا انتها همراه ما باشید.

 

در بازار هدایای تبلیغاتی انواع تقویم رومیزی 1403 تولید و در اختیار شما قرار میگیرد اما در این بین انتخاب یک تقویم رومیزی که بدرد کسب و کار شما بخورد مساله ای است که هر سال شما با آن مواجه هستید .

در کل تقویم های رومیزی به سه دسته از لحاظ کارآیی تقسیم میشود:

 

تقویم های رومیزی اداری ( یا همان روزشمار پانچی)

این مدل تقویم رو شمار قطعا در هر اداره و یا شرکت روی میز اشخاص دیده اید . این مدل تقویم در سایز های کوچک و بصورت روز شمار تولید و عرضه میشود سایز استاندارد این تقویم  8.5 در 12 سانتی متر است .متریال مصرفی کاغذ در این مدل تقویم رومیزی کاغذ تحریر 70 گرمی است وتاریخ های آن بصورت روز شمار پشت سرهم قرار میگیرد. صحافی آن هم بصورت پانچ دو حلقه ای است که به واسطه ی همان حلقه های باز شو بر روی یک استند قرار میگیرد. برای اختصاصی کردن این نوع تقویم رومیزی در تیراژ بالا می توان لوگو را در تمام صفحات چاپ نمود و در تیراژهای پایین تر از لت گلاسه یا تحریر استفاده کرد.

 

تقویم روزشمار پانچی 1403
تقویم روزشمار پانچی 1403

تقویم های زیر دستی ( تقویم دستیار منشی یا همان دستیار مدیران)

این مدل تقویم معمولا برای برنامه ریزی های روزانه و هفتگی بر روی میز برای نوشتن قرار میگیرد. سایز استاندارد این تقویم ابعاد 35 در 50 ـ 30 در 45 و 25 در 35 بوده البته که این مدل تقویم با توجه به کارایی آن از لحاظ قیمت و کیفیت در مدلهای متنوع تولید و عرضه می شود . اما اون چیزی که در همه این تقویم ها مشترک است تعداد برگه های آن است که بصورت 52 برگی و با متریال کاغذ تحریر 70 گرمی همرا ه با چاپ رنگی و یا دورنگ تولید میشود . انواع تقویهای زیر دستی رو در کل میشود به سه دسته تقسیم کرد .

تقویم زیر دستی 52 برگی با پایه سلفون

تقویم زیردستی 52 برگی گالینگور

و تقویم زیر دستی مدیریتی چرم

استفاده از لت گلاسه و چاپ ترام در صفحات نیز می تواند خدمات اختصاصی این نوع تقویم باشد.

 

تقویم زیردستی رنگی
تقویم زیردستی رنگی

 

تقویم رومیزی های پایه دار

 

این مدل تقویم های رومیزی یکی از پرفروش ترین و پرتقاضاترین مدل تقویم هاست که معمولا بصورت ماه شمار در اندازه های متنوع طراحی ـ چاپ و تولید می شود. و دارای برگه های 12 تا 13 لتی می باشد که از گلاسه 250 یا 300 گرم استفاده می شود. این مدل تقویم رومیزی با توجه به سایز برگه ها می توان تعداد برگه های آن را کم یا زیاد کرد که در قیمت نهایی  تقویم رومیزی تاثیر زیادی دارد متریال مصرفی برای پایه تقویم و برگه های تقویم نیز به خواست مشتری قابل تغییر است . انواع کاغذ مورد استفاده برای تقویم های رومیزی کاغذ گلاسه ـ کاغذ کرافت و کاغذ های فانتزی کارتی مورد استفاده قرار می گیرد .

انواع پایه تقویم رومیزی 1403 :

پایه سخت: این نوع پایه شامل پایه سلفونی، گالینگور، چرمی و چوبی می شود.

 

انواع روکش :

روکش سلفونی :

دراین روکش ابتدا کاغذ گلاسه با گراماژ 135 گرمی طراحی شده و چاپ می شود و پس از آن بر روی مقوای صحافی لمینت می شود . که اصطلاحا به این روکش سلفون سخت می گویند  . این مدل پایه پر تیراژ ترین تولیدات رو به خود اختصاص میدهد.

 

روکش گالینگور : این مدل روکش بصورت آماده است نیازی به چاپ ندارد و متریال گالینگور نوعی کاغذ روکش دار است که با بافت های متنوع در بازار موجود بوده در این روش این روکش بر روی مقوای صحافی چسبانده و پرس میشود .

 

روکش چرمی : این روکش چندان کاربردی در تولید تقویم رومیزی ندارد در مدلهای تقویم های زیر دستی بیشتر کاربرد داشته و برای تقویم های رومیزی پایه دار مثلثی چندان به صرفه نیست زیرا قیمت نهایی محصول بسیار بالا می برد . و برای تبلیغات شرکتها مقرون به صرفه نیست .

 

پایه نرم: استفاده از پایه نرم بیشتر به جهت کاهش هزینه تمام شده تقویم رومیزی در تیراژهای بالا مورد استفاده قرار می گیرد؛ به این صورت که از مقوای ایندر بورد 400 گرم یا گلاسه سنگین (به طور معمول) برای پایه استفاده می شود؛ اما ایراد این نوع پایه این است که چون وزن پایه در بیشتر اوقات از لت های متصل به آن کمتر می شود، از استحکام و ایستایی مناسبی برخوردار نیست.

 

سایز تقویم رومیزی

تقویم رومیزی را در سایزهای دلخواه می توان تولید کرد و از روال خاصی پیروی نمی کند؛ و میشود در سایزهای متنوع تقویم رومیزی را تولید کرد . پیشنهاد ما به شما این است که از تقویم هایی که شرکتهای تولید کننده ها موجود دارند استفاده کنید که از صرف هزینه های اضافه جلوگیری نمایید.

تقویم رومیزی یادداشت دار لاکچری دیاکو
تقویم رومیزی یادداشت دار لاکچری دیاکو

انواع تقویم رومیزی 1403 با چاپ عمومی و چاپ اختصاصی

 

برای تولید تقویم رومیزی به طور اختصاصی گزینه های متعددی وجود دارد که درادامه به توضیح آن می پردازیم.

 

چاپ برگه های  تقویم بصورت اختصاصی

شما در این حالت می توانید کل برگه های تقویم رومیزی را بصورت اختصاصی چاپ کنید . بطوری که از ماه فروردین تا اسفند کلیه برگه های در قسمت جلوی آن لوگوی شما قرار گرفته و در قسمت پشت برگه ها بصورت تمام صفحه عکس محصولات و یا تصاویری از خدمات خود می توانید جهت تبلیغ کسب و کار خود داشته باشید.

چاپ لت اختصاصی تقویم رومیزی 1403

در این روش شما با هزینه کمتر می توانید برای اختصاصی سازی تقویم خود اقدام نمایید . شما در این حالت یک یا دوبرگه اختصاصی به تقویم رومیزی اضافه می کنید .

 

چاپ اختصاصی برگه ی اول تقویم رومیزی

معمولا تقویم رومیزی 12 برگ دارد و برگ سیزدهم نیز به عنوان آستر یا کاور به آن اضافه می شود که هم می تواند از جنس لت های داخلی و هم کاغذ فانتزی باشد. برای اختصاصی کردن آستر می توان از چاپ لت به صورت اختصاصی و یا ضرب طلاکوب و نقره کوب یا چاپ سیلک برروی کاغذ فانتزی استفاده نمود.

تقویم رومیزی 1402 فانتزی
تقویم رومیزی 1402 فانتزی

چاپ اختصاصی پایه تقویم با متن و لوگوی شما

در تقویم رومیزی های پایه سلفونی شما می توانید با توجه به طراحی تقویم رومیزی دو انتخاب داشته باشید . پایه تقویم رومیزی را با توجه به رنگ سازمانی خود سفارش دهید و یا اینکه طرح پایه تقویم رو بصورت اختصاصی سفارش داده و پایه تقویم رومیزی خود را همراه با چاپ لوگو و متن خود داشته باشید در این حالت نیازی به چاپ طلاکوبی پیدا نخواهید کرد.

برای کاهش هزینه اختصاصی کردن تقویم رومیزی و یا سفارش در تیراژهای پایین می توانید متن و لوگوی خود را بصورت چاپ طلاکوب ـ چاپ سیلک و یا بصورت پلاک با حک لیزر داشته باشید .

صحافی تقویم رومیزی 1403

 

برای صحافی تقویم رومیزی 1403 از پانچ و فنر استفاده میشود، سوراخ های پانچ بسته به نوع قالب پانچ می تواند مربعی یا دایره ای باشد . همچنین انواع فنر در رنگهای مختلف برای جذابیت ظاهری تقویم رومیزی مورد استفاده قرار می گیرد . فنرهای دوبل در این نوع صحافی بصورت یک تکه و یا دوتکه بسته به عرض کار استفاده میشود . رنگ فنرمرسوم قابل استفاده در صحافی معمولا طلایی ، نقره ای ، سفید و یا مشکی می باشد.

در قسمت داخلی پایه نیز استفاده از کفی هایی با رنگهای جذاب و معمولا ست شده با رنگ استفاده شده در طراحی تقویم می تواند جذابیت دو چندان به تقویم رومیزی نهایی اضافه کند . در این مقاله بصورت جزئی در باره انواع تقویم رومیزی و جزئیات آن پرداخته شد. پیشنهاد میکنیم برای اطلاعات بیشتر به مطالعه مقالات اختصاصی درباره کاربرد هر مدل از تقویم های رومیزی بپردازید.

استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع بلا مانع است .

هدیه تبلیغاتی ارزشمند مثل تقویم و سررسید

تقویم رومیزی و سررسید 1403

انواع چاپ هدایا | چاپ تقویم و سررسید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.